niedziela, 7 czerwca 2020

Nie wiem czemu tak jest???

Nie wiem czemu tak jest,ale ilu ludzi-tyle poglądów.
Filozofowie, pedagodzy czy psycholodzy-każdy z nich co innego zakładał i inne zdanie miał o tym samym. Na przykład ja niby popieram pedagogikę Marii Montessori jednak bliższa jest mi pedagogika Neill'a i we właśnie takim duchu bo przecież pełno jest szkół Montessoriańskich czy przedszkoli Waldorfskich ale ja chciałabym założyć szkołę czy przedszkole w duchu pedagogika Neill'a. Każdy z nas ma inny pogląd na to samo i inaczej patrzy na pewne rzeczy ale ja chciałabym, aby więcej było słychać o pedagogice Neill'a,ponieważ to nie szkoła czy przedszkole rządzą ale młodemu człowiekowi też trzeba dać szansę,aby się do niego i jego potrzeb dostosować. Jeśli młody człowiek ma głód wiedzy,będzie zaspokajać swoje potrzeby nawet i w systemie pozaszkolnym a nie tylko uczy się tego,co potrzeba. Stąd też moja myśl aby założyć szkole czy przedszkole dla młodych i szczególnie zdolnych.
Dziwne,że mówi się coraz więcej o alternatywnej komunikacji ale sama pedagogika Neill'a jest w swoim rodzaju alternatywna. Chciałabym stworzyć coś na wzór szkoły w Summerhill i działać w tym duchu bo jest mi bliski,co nie oznacza,że nie wprowadzę do tej szkoły innych elementów, które będą współorganizowały moją szkołę czy przedszkole.

Popieram:
-kształcenie specjalne i integrację,
-pracę z uczniem zdolnym,
-pedagogikę alternatywną,
-porozumienie bez przemocy,
-mediacje i negocjacje.

Nie popieram:
-rodzicielstwa bliskości,
-szufladkowania wszystkich we wszystkim,
-języka szakala,
-faworyzowania,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz